5e en 6e dag - Ulleri / Ghorepani - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 5e en 6e dag - Ulleri / Ghorepani - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

5e en 6e dag - Ulleri / Ghorepani

Door: ro

05 November 2014 | Nepal, Pokhara

Vanuit Ghorepani, 2874 hoog, toch nog een stukje kunnen schrijven. Ons guesthouse Himalayan view beschikt over WiFi, hoe bestaat het. Gisteren door onze taxi chauffeur Khrisna naar NayaPul gebracht en om kwart voor negen gaan lopen. Binnen een kwartier twee keer controle of de permits wel in orde waren, maar toen konden we toch echt op stap. Bij de tweede controlepost troffen we Marielle uit Almelo die na een praatje met ons, haar gids, die geen woord buiten de deur sprak, naar huis stuurde en verder met ons wilde lopen, prima natuurlijk ! Marielle doet alleen PoonHil.
Van 700 meter naar 1980 meter op een dag en de vele traptreden kwam al snel weer heeel bekend voor. Rustig aan gedaan, veel thee gedronken en een noedelsoep tussen de middag. Om 1500 uur aankomst in Ulleri en gelijk maar geboekt in het mij (Rob) bekende Super View Guesthouse. gedoucht, gegeten en om 1900 uur naar bed.

2e dag naar Ghorepani. van 1980 naar 2874 meter. Begonnen met een volle bak porridge met honing en stukjes appel en met een goed gevoel etappe twee. Om 10.30 uur een grote thermosfles thee weggewerkt en om 1300 uur aankomst in Ghorepani. Net op tijd binnen voor een buitje regen. Het is hier koud en zwaarbewolkt. Wij waren de eersten in guesthouse Himalayan View. Kamertje geboekt, lauwe douche en een gloeiende bak noodle soep. Morgenochtend om 4 uur de klim naar PoonHil, hoop dat we nog een klein beetje helder weer gaan krijgen.

• 05 November 2014 - 12:59

Ben Buijs:

Mooi begin

• 06 November 2014 - 10:57

Mieke:

Geniet ervan!!!! Klinkt tot nu toe goed!!!

• 06 November 2014 - 16:55

Roma:

We lezen jullie verslag met belangstelling, klinkt allemaal wel bekend.Geniet ervan en blijf heel en ziektevrij.

• 07 November 2014 - 08:11

Senna:

Lieve papa,

Ik mis je heel erg. Succes met lopen, ik mail je nog wel eens.