20e dag - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 20e dag - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

20e dag - Kathmandu

Door: ro

19 November 2014 | Nepal, Kathmandu

Goedendag allemaal en groet uit Kathmandu waar alles weer voorzichtig in de goede richting gaat. De ziekenboeg is weer leeg.
Rustige start van de dag, lekker ontbijtje en met de taxi naar de grootste tempel van Kathmandu, de Boudhanath stupa. Hier drie keer linksom een rondje gelopen en ons zitten vergapen aan de meest vreemdsoortige figuren en rituelen. Hier kan je dus uren vertoeven.
Vanaf deze tempel een wandeling naar het tempelcomplex van Pashupatinath. Dit Hindu complex ligt aan de Bagmatirivier en dagelijks vinden er traditionele lijkverbrandingen plaats. Na de verbranding gaan de restanten de Bagmatirivier in en deze rivier komt weer uit in de Ganges, heilig dus.
Buiten de doorlopende verbrandingen bleek er vandaag de verbranding van een hooggeplaatste regeringsfunctionaris plaats te vinden. Erg veel mensen, politie en ceremonie. Klinkt raar maar voor ons is het een attractie.
Op het complex vind je ook veel Sadhoes. Vreemdsoortige mensen die het aardse min of meer hebben opgegeven en hun leven gewijd hebben aan spirituele bevrijding, maar ze willen wel graag geld voor het maken van een foto. ( zie de foto's )
Bijna terug bij ons hotel troffen we nog een bijzonder aardige schoenpoetser en dat was hard nodig ook. Het laatste Himalaya stof werd vakkundig weggepoetst.
Hapje gegeten en nog wat rondgekeken in het hectische Thamel en terug naar het hotel. Nog één volle dag te gaan.

• 19 November 2014 - 19:51

Senna:

Hoi papa,

Jammer dat je ziek bent geweest. Hopelijk weer beter! En ik mis je natuurlijk super erg!! Kus, kus, (XXXXXXXXXX) en hartje, harte. Senna.
    Gelukkig ben je weer bijna thuis.

• 19 November 2014 - 21:27

Jacques En Marion:

Mooie foto's! Goede en veilige terugreis. Gelukkig dat jullie weer allebei het mannetje zijn. Pfff. niet mis zo'n gekwakkel. Geniet nog van jullie laatste dag. Groetjes..........

• 19 November 2014 - 22:14

Els En Joop:

Een veilige terugreis gewenst voor beiden na een vast onvergetelijke "vakantie" voor jullie!