15e dag - van Dhampus naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 15e dag - van Dhampus naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

15e dag - van Dhampus naar Pokhara

Door: ro

15 November 2014 | Nepal, Pokhara

Na een heerlijk nachtje bijtanken en veel regen, om 7 uur ontbijt en daarna de laatste kilometers naar Pedhi. Nog de herinnering van twee jaar geleden de vele vele traptreden naar beneden. In totaal ongeveer 600 meter dalen. De knietjes flink ingetaped en de laatste loodjes in het vooruitzicht.
Zoals eerder geschreven is de infrastructuur drastisch anders dan twee jaar geleden en de weg vanaf beneden doorkruist het prachtige wandelpad. Dusdanig dat we al snel de weg kwijt waren, voor het eerst deze wandeling.
Via smalle paadjes en tuintjes van bewoners en diverse keren de weg moeten vragen aan de lokale bevolking kwamen we na bijna drie uurtjes beneden aan de doorgaande weg ongeveer een kilometer meer westelijk dan de planning.
Daar stapten we (nietsvermoedend) in de lokale bus voor 50 roepee p.p. die gelijk vertrok richting Pokhara. Wat een mazzel.
Dit bleek achteraf het beginpunt te zijn van een rit van drie kwartier en met plaats voor ongeveer 20 mensen, zaten we op het laatst met een man (vrouw) of zestig. Lekker knus dus. De lokale bevolking vergaapte zich aan onze blote beentjes. Not done kennelijk.
In Pokhara eerst een bakje koffie, douche en de spullen uitgezocht. Tassen te luchten gezet, naar de Loundry en daarna aan het meer genoten van ons eerste biertje ( een Nepal Ice 650cc) sinds bijna twee weken. Of er een Engeltje over je tong p....... !
Ons daarna laten verwennen bij de plaatselijke barbier, inclusief lotionnetje, hoofd- en nekmassage. Genoten van de hectiek van Pokhara Lakeside. Lekker gegeten en zelfs een heel klein koffietentje gevonden met een overheerlijke cappucino.

• 15 November 2014 - 10:35

Marion:

YYeSSSSS, met haar veel beter. Gewoon in model laten knippen en het ziet er stoer uit. Als ik het lees krijg ik al pijn in mijn knieën, laat staan in het echie! Geniet van al het schoons daar. Groetjes van ons...

• 15 November 2014 - 13:13

Ben Buijs:

Jullie zien er weer uit als een stel jonge "goden". Wat een wandeltocht(je) al niet met je kan doen, Ha ha

• 15 November 2014 - 13:14

Ben Buijs:

Was ik nog vergeten ook Janet volgt jullie reis

• 15 November 2014 - 21:05

Arie/Henny:

Dit lijkt op vakantie! !!! Geniet nog van al het moois..