14e dag - van Jihnudanda naar Dhampus - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 14e dag - van Jihnudanda naar Dhampus - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

14e dag - van Jihnudanda naar Dhampus

Door: ro

14 November 2014 | Nepal, Pokhara

Het "Namaste guesthouse" in Jihnu was niet echt ons ding. Te groot en te onpersoonlijk. Wel weer aardige mensen ontmoet. Een Chinese mevrouw, die erg geinteresseerd was in zichzelf, maar wel heel vriendelijk ( we kregen drie zakken nootjes ) en nog allerlei vage types die je eigenlijk overal tegenkomt in Nepal.
Vandaag een pittige dag met veel klim- en daalwerk. Om half acht vertrokken en via Landruk en Pothana naar Dhampus. Hier kwamen we om half vier aan.
De route viel een beetje tegen. Vergeleken met twee jaar geleden heeft het landschap veel veranderingen ondergaan. Er loopt nu al een verkeersweg tot aan Ghandruk en tot aan Landruk, waar twee jaar geleden nog slechts smalle wandelpaden liepen. Vanuit Ghandruk is er al een busverbinding met Pokhara. Voor de Nepalkenner . . . vanuit Ghandruk is het een uurtje lopen naar Chomrong. Slechte zaak en ook de bewoners zijn er verre van blij mee.
In Dhampus besloten we ons zelf eens te tracteren op een luxe onderkomen, het " Paradise View " guesthouse. Kleinschalig, slechts drie kamers bezet, een grote kamer met een eigen badkamer, geweldig ! We hadden wel koud water onder de douche, maar dat mag de pret niet drukken en de hoogste prijs tot nu toe ( 600 roepees = 5,80 euro ) nemen we op de koop toe.
Morgen nog een uurtje of drie lopen en dan is de wandeling voorbij.