11e dag - naar het ABC - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 11e dag - naar het ABC - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

11e dag - naar het ABC

Door: ro

12 November 2014 | Nepal, Pokhara

Om half zes opgestaan. Ons guesthouse heeft allemaal aan elkaar getimmerde hokjes met 4 of 6 bedden, maar ook in de eetkamer en keuken zijn alle banken bezet. Ondanks oorpropjes hoor je toch geluid en gesnurk en dat gesnurk kan best van 6 hokjes verder komen, hoezo privacy ?
Opstaan was dus geen probleem, snel onze thee en porridge en om 6 uur precies waren we op weg naar het Annapurna Base Camp.
Heerlijke wandeling en in 3,5 uur waren we boven. Ook al ben je er geweest het blijft ongelooflijk imposant als je tussen al deze bergen, sneeuw, ijs en gletsjers door mag wandelen. Om half tien zaten we in het zonnetje met onze Finse vrienden aan een bakkie thee en na een half uurtje rust was het tijd voor de fotosessies en hebben we onze speciaal aangeschafte oranje wk polo's overgedragen aan twee Nepalese porters. Leuk op de foto vastgelegd.
Rond de middag nog snel een bak soep genomen en weer 1000 meter naar beneden gelopen. Op een dag 1000 meter omhoog en 1000 meter naar beneden. Pittig !
Na een prachtige onbewolkte dag waren we net op tijd terug, want zoals elke dag trok het helemaal dicht en rond 1500 uur was er niets meer te zien.
In Deurali is er tot onze opperste verbazing een 'coffeeshop' met een fantastische cappucino ( althans zo smaakt het als je een tijd geen koffie hebt gedronken ). Daar hebben we ons vandaag voor de tweede keer tegoed aan gedaan, heerlijk !
Op tijd eten en op tijd ( met z'n allen ) weer onder de wol. Morgen weer afzakken naar Bamboo (2200 meter), drie uurtjes lopen en we kijken nu al uit naar ons eigen (gereserveerde) kamertje, aardige mensen, prima eten en (eindelijk weer) goed sanitair. Aan de andere kant ! Als je goed oefent ( en dat hebben we gedaan ), valt zo'n gat in de grond met twee voetstappen best mee.

• 12 November 2014 - 16:19

Arie:

Hoi Rob, leuke berichten schrijf je over de reis. We volgen je met grote belangstelling. Ennuh, kijk uit dat je niet in zo,'n gat dondert haha. Nog veel plezier op jullie laatste deel van de reis.
    Groetjes Arie

• 12 November 2014 - 21:02

Senna:

Goed hoor papa. Jammer dat we je telefoontje hebben gemist. Pas om 20:00 uur thuis, dan is het bij jullie al heel laat toch?!
    Kus Senna.