10e dag - van Bamboo naar Deurali - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 10e dag - van Bamboo naar Deurali - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

10e dag - van Bamboo naar Deurali

Door: ro

12 November 2014 | Nepal, Pokhara

De eerste aanpassing van de reis. Was het de bedoeling in etappes naar het Annapurna Base Camp te lopen, moeten we nu wat bijstellen in verband met de drukte. Vandaag gelopen van Bamboo ( 2200 meter ) naar Deurali ( 3250 meter ) en ook deze etappe viel ons niet tegen. Vlak voor Deurali kwamen we nog in een troep Languren (apen), altijd leuk om naar te kijken, maar lastig om op de foto te krijgen
In Deurali merken we de drukte en had onze Nepalese vriend Kosir gelukkig gereserveerd in het ShangriLa guesthouse voor mr.Stan en mr.Rob. Een luxe kamer met nog twee Tsjechen. Je moet wel over elkaar heen klimmen, maar kniesoor die gaat klagen, bovendien voor 150 rojepee ( 1,20 euro ), gewoon je mond houden.
Vanaf deze hoogte gaat de hoogteziekte in beeld komen en is het advies maximaal 300 meter per dag te overbruggen ( bij overnachtingen ). Dat gaat ons nu niet lukken.
Morgen vertrekken we om 6 uur en lopen in 1 keer naar 4200 meter, naar het Annapurna Base Camp. We blijven daar dan 2 uurtjes voor de foto's etc. En wandelen dan weer terug naar Deurali. We hopen dan dat hoogteziekte ons geen parten gaat spelen.
In ons guesthouse is het een gezellige boel, alles zit bij elkaar, het is koud en twee Nederlandse meisjes slapen gewoon in de keuken. Voor iedereen is er plaats.