9e dag - van Chomrong naar Dobhan - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 9e dag - van Chomrong naar Dobhan - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

9e dag - van Chomrong naar Dobhan

Door: ro

12 November 2014 | Nepal, Pokhara

Na een slecht nachtje slapen ( wist u trouwens dat een volwassene wel 8 imodium tabletjes per dag mag ? ), vertrokken we om stipt 7.30 uur vanuit Chomrong. De eerste etappe met bestemming het Annapurna Base Camp. We dachten nog even aan het bekende spreekwoord uit de tour de france : " Parijs is nog ver en de bergen moeten nog komen".
Vanuit Chomrong daal je eerst tot de rivier op ongeveer 1800 meter en dan begint de klim tot 4200 meter. Planning . . .drie dagen.
Met allerlei spier- en andere pijntjes verliep het eerste deel verrassend goed. De lunch hadden we gepland in de nederzetting Bamboo en daar waren we al om 11.15 uur.
Hier hoorden we van gidsen dat de volgende plaatsen ( Dobhan en Himalayan) compleet volgeboekt waren en besloten we maar in Bamboo te blijven. Achteraf misschien wel een prima keus voor het vermoeide lichaam en ons onderkomen, the Buddha guesthouse, was prima. Voor het eerst sinds dagen een gloeiende douche en goed sanitair ( hoe fijn ).
In Bamboo hebben we ook heerlijk in het zonnetje kunnen zitten en de wandelaars kwamen in grote getalen voorbij, net de vierdaagse.
Een ons inmiddels bekende Nepalees kwam voorbij met z'n Chinese vriendin en hij zou voor ons een kamertje gaan reserveren in Deurali ( nog 6 uur lopen ) en op het Annapurna Base Camp. Gezien de drukte heel plezierig en een zorg minder.
Ook troffen we nog twee Finnen, die bij ons in de bus naar Pokhara zaten. Gezellig met elkaar gegeten en de ene Fin bleek ook nog een collega, grappig.
De rest van de dag veel gerust en bijgetankt voor de volgende etappe.