3e dag - reis naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu 3e dag - reis naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van StaRo - WaarBenJij.nu

3e dag - reis naar Pokhara

Door: ro

02 November 2014 | Nepal, Pokhara

Zoals afgesproken zou ons ontbijt om half zeven klaar staan. Maar ons gezonde wantrouwen in de gemiddelde Nepalees zorgde ervoor dat we om tien voor half zeven in de ontbijtzaal zaten en iedereen toen pas wakker werd. Om 5 voor half zeven verscheen de kok, om half zeven kwam er rook uit de keuken en om 5 over half zeven ontbijt, net als gisteren . ...niks mis mee !
De firma Greenline van de busverbinding Kathmando - Pokhara zat toevallig schuin tegenover ons hotel, 5 minuutjes lopen en om exact 7 uur waren we present.
De rit naar Pokhara ( 200 kilometer westelijk) was chaotisch, veel pechgevallen, veel oponthoud en veel stil gestaan, maar wederom een geweldige ervaring. De firma Greenline verzorgde een lunch op een toplocatie ( zie de foto, maar we mochten alleen lunchen ).
Door het oponthoud waren we pas om 1700 uur in Pokhara in plaats van 1500 uur. Het busstation was nog best ver van het hotel aan de Lakeside, maar een aardige taxichauffeur deed ons een topaanbieding, ook goed voor hem en zijn familie, die we niet konden afslaan.
De beste man was zichtbaar blij ( wij ook ) en regelde gelijk ons vervoer naar de startplaats van de wandeling, hoe aardig !
Ons hotel the Silver Oaks Inn was eenvoudig en na installatie nog even Pokhara ingewandeld voor een welverdiend biertje ( altijd flessen van 650cc) en een warme hap. Was weer een leuke maar vermoeiende dag.

• 02 November 2014 - 16:45

Jacques En Marion:

Jeetje, kon je geen duik nemen in dat zwembad achter je? De lunch was toch wel goed ? En ..... hoe was het panorama tijdens de lange rit? Groetjes.......

• 03 November 2014 - 06:05

Ben Buijs:

Heerlijk toch om weer in een land te zijn waar het voor een buitenstaander chaotisch lijkt maar alles toch gewoon zijn beloop heeft.

• 03 November 2014 - 10:08

Jan Van Westen:

Terecht opgemerkt door Jacques en Marion! dat zwembad zag er heel goed uit.
    Wat was de warme hap?
    Succes jullie, ik kijk uit naar het volgende verslag.

hg.,
    Jan

• 03 November 2014 - 10:30

Arie En Henny:

Volgens ons hebben jullie gewoon een 5-sterren vakantie! Wat een mooie locatie voor een lunch.. Maar wat een tegenstellingen ook....

Goede tocht straks in de bergen, geniet van al het natuurschoon.

Lieve groet
    Arie en Henny